Flyme - מרכז הטייס של ישראל

077-8049188

24/7 שירות לקוחות

החלום מתחיל כאן

להטיס מטוס בשמיים הוא חלום ותיק אצל לא מעט אנשים. היום, בשונה מהעבר הלא כל כך רחוק, קורס טייס אזרחי הוא לא רק זמין יותר, אפשר להוציא רשיון טייס על מגוון כלים שונים. החל מהבקאי, הטרקטורון המעופף, דרך דאונים, מטוסי אולטראלייט ומטוסים קלים, דוגמת הססנא המפורסם. לכל כלי טייס יש את הריגוש הייחודי רק לו.

מי יכול להתחיל קורס טייס אזרחי?

הקריטריונים להתחלת קורס טייס אזרחי:

  • גיל 16 ומעלה
  • אישור רפואי מרופא תעופה
  • אישור העדר רישומים פליליים מהמשטרה
טייס ליום אחד - מכשירים

את האישור הרפואי ניתן לקבל מרופא תעופה מוסמך. אל הרופא יש להגיע עם תוצאות בדיקות דם עדכניות, צילום ריאות ופיענוח והסטוריה של התיק הרפואי. לפני הגעה אל הרופא יש לשלם אגרה על הוצאת תעודה רפואית באתר התשלומים הממשלתי הרשמי.

את אישור העדר הרישומים המשטרתי ניתן להוציא בכל תחנת משטרה או לאפשר לרת"א לשלוח בקשה בשמך ובאישורך.

את האישורים יש לצרף לטופס בקשה להוצאת רישיון טייס מתלמד. פרטים נוספים שיש לציין בטופס הבקשה הם שם המדריך או בית הספר לטיסה שבו יתקיים הקורס ודגם המטוס. לכן, הצעד הראשון הוא לבדוק איפה ואצל מי היית רוצה ללמוד לטוס.

מהראה P92 קורס טייס אזרחי

איפה כדאי לעבור קורס טייס אזרחי?

התשובה תלוייה בכוונה שאליה נועד הרשיון. מתעניינים וטייסים צעירים אשר מעוניינים בפיתוח תתביב או הגשמה של חלום ילדות יכולים להסתפק בלימוד אצל מורה פרטי, בקצב ובלוח הזמנים שנוח להם. לאלו שרוצים לקחת את עולם הטייס יותר רחוק, ולהתפתח באופן מקצועי, ימצאו יתרון בבתי ספר ומוסדות מסודרים ללימוד טייס, בהם יוכלו לצבור שעות טיסה כחלק מסיליבוס מסודר וכהכנה לעולם התעסוקה התעופתי.

שאלה נוספת שיש לחשוב עליה היא, איזה כלי טייס מעיינן אותך. יש צורך בקורס טייס אזרחי כדי להטיס אוירון קל, אוירון זעיר, דאון, מסוק, בקאי. גם כאן יתרונות שונים לכל אחד וחוויה אחרת. טיסה בגובה של 50 מטר מעל נחל, לדוגמא זו טיסה אפשרית באוירון זעיר אך לא באוירון קל. ואת תחושת הדאייה, בשקט מופתי בלי מנוע ומעל הרי הכרמל תוכלו למצוא רק בדאון. ובמסוק – החוויה פשוט שונה וממכת עם נקודות נוף ואזורי טייס שרק מסוק יכול. אז, מה עושה לך את זה?

כמה זמן לוקח לעבור קורס טייס אזרחי?

קורס טייס אזרחי יכול לקחת בין מספר חודשים ועד כשנתיים. בדרך כלל יקבע משך הקורס על פי מספר גורמים מרכזיים כמו כלי הטייס, קצב הלימוד ותדירות השעורים. צבירת שעות טיסה מינימליות הוא גם תנאי הכרחי להוצאת הרשיון וכשכל שעת טיסה כרוכה בעליות תפעול והדרכה, ניהול תקציב ועלויות ברוב המקרים יהווה גורם נוסף המשפיע על משך הקורס. חשוב להבין שהכוונה בקצב הלימוד היא לא רק לביצועי טיסה פרקטיים עם המדריך, אלא גם מעבר מוצלח של מספר בחינות תיאורתיות. לימוד והכנה לבחינות אלו הוא קריטי לקיצור זמן הקורס הכולל. הלימוד יכול להתבצע במספר דרכים כמו שיעורים פרונטליים בבית ספר לטיסה, כחלק מתוכנית ההדרכה, לימוד עצמי או עם מורה פרטי. לימוד עצמי של חומר התאירויה הוא אפשרי בהחלט, ולמעשה קיימים מספר רב של הדרכות פרונליות של מדריכי טיסה שונים. בנוסף, ניתן לרכוש ערכת הכנה למבחני רת"א שכוללים מבחנים לדוגמא (מבוססים על מבחנים אמיתיים של רת"א) וקישורים לחומר לימודי מקיף על כל נושאי הבחינות. למידע נוסף על מבחני רת"א לרשיון טייס אזרחי לחץ כאן. 

קורס טייס אזרחי התיישרות למדלול

טיסת הכירות - קורס טייס אזרחי

"Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo"
Chris Jones
Travel Blogger

Savour Your Next Holiday